Jeżeli odczuwasz bóle kręgosłupa to czas, aby zacząć coś z tym robić. W zdecydowanej większości problemów z kręgosłupem o wiele prościej jest zapobiegać chorobie niż potem pozbyć się jej objawów. Jedną z takich podstępnych chorób jest dyskopatia lędźwiowa. Dyskopatia powstaje w wyniku zwyrodnienia krążków międzykręgowych. Jest ona pierwszym etapem znacznie poważniejszego schorzenia jakimi jest zwyrodnienie kręgosłupa. Dyskopatia lędźwiowa najczęściej daje znak w okolicy lędźwiowej lub kręgosłupa szyjnego. Bardzo rzadko mamy problemy z nią związane na odcinku kręgosłupa szyjnego. Jest to można powiedzieć choroba cywilizacyjna. Daje się ona głównie we znaki osobą pracującym i spędzającym bardzo wiele czasu przy komputerze. Praca przy biurku i pozycja ciała sprzyja dyskopatii. Według prowadzonych statystyk ostatnimi laty przybywa młodych ludzi, którzy walczą z tą chorobą. Jeżeli chodzi o dyskopatie lędźwiową jest to najczęstsze schorzenie kręgosłupa. Najczęściej wywołują je takie czynniki jak nieprawidłowe siedzenie przez wiele godzin w pracy czy też dźwiganie dużych ciężarów oraz otyłość.

Dyskopatia – objawy

Jak każda choroba tak i dyskopatia daje określone objawy. Pierwszym z nich jest ból pleców w okolicy lędźwiowej, często ból promieniuje na nogi i może powodować ich drętwienie. Dyskopatia powinna być leczona, w przeciwnym razie może doprowadzić nawet do straty czucia w nogach. Jeżeli odczuwamy ból powinniśmy się udać do lekarza, oprócz wywiadu powinien on wykonać badania rentgenem lub rezonans. Czasem też wykonuje się tomografie komputerową.

Dyskopatia szyjna

Dyskopatia szyjna stanowi trzydzieści procent wszystkich przypadków dyskopatii. Objawem tej dyskopatii są ostre bóle w okolicy barków, łopatek czy też karku. Może się zdarzyć, że będziemy odczuwali mrowienie a podczas dotyku ból. Rzadko, ale się zdarza dyskopatia szyjna może doprowadzać do niedowładu.

Dyskopatia – leczenie

Jeżeli chodzi o sposoby leczenia dyskopatii (więcej informacji o leczeniu https://fizjoarena.pl/dyskopatia-ledzwiowa-objawy-leczenie/) to zazwyczaj obejmuje ono przyjmowanie środków farmakologicznych przeciwzapalnych i przeciw bólowych. Kiedy już ustąpią nam bóle to wówczas rozpoczyna się proces długotrwałej rehabilitacji. Jeżeli zdarzają się nam nawracające bóle, warto jest udać się do lekarza. Zanim jednak to zrobimy, powinniśmy pozbyć się wszelkich czynników ryzyka jak nadwaga. W walce z dyskopatią pomaga aktywność fizyczna. Warto udać się do fizjoterapeuty i żaby on pokazał nam zestaw ćwiczeń, które pomogą nam w powrocie do zdrowia.