Dyskopatia

Co to jest dyskopatia?

Dyskopatia
RTG to jedna z metod diagnozowania dyskopatii

Zwyrodnienia kręgosłupa to jedna z chorób, z którymi rehabilitanci mają do czynienia dość często. W wielu przypadkach to schorzenie rozpoczyna się od dyskopatii. Czym jest dyskopatia? Chorobą, która doprowadza o uwypuklenia się jądra krążka międzykręgowego. W początkowej fazie dolegliwości, pacjenci odczuwają ból w okolicy lędźwiowo-krzyżowej. Potem wraz z rozwojem choroby zaczyna się promieniowanie bólu w stronę nóg.

Często swoim zasięgiem dotyka on nawet stóp. Jedną z oznak dyskopatii jest drętwienie mięśni, dochodzi również do zaburzenia czucia w kończynach. Oczywiście jak każde schorzenie jest ona do wyleczenia, jednak zdecydowanie lepiej jest w tym wypadku zapobiegać temu schorzeniu, stosując odpowiednią profilaktykę.

Dyskopatia – diagnoza i leczenie

Oprócz przeprowadzenia wywiadu lekarskie i badań, do zdiagnozowania dyskopatii niezbędne są również badania diagnostyczne.
Najczęściej wykonywany jest rezonans magnetyczny. Dzięki temu że jest to niezmiernie czuła aparatura, potrafi ona wykryć już bardzo niewielkie zmiany między krążkami.
Drugim sposobem jest tomografia komputerowa, dzięki temu badaniu lekarz będzie mógł zbadać strukturę naszych kości i na tej podstawie podjąć decyzję o dalszym sposobie leczenia.

Te dwie metody to obecnie najdokładniejsze sposoby na diagnozowanie początków dyskopatii. Nie są one jednak jedyna. W niektórych wypadkach wystarcza zwykłe RTG żeby zobaczyć zmiany. Oprócz tego należy ustalić i wyeliminować przyczyny dyskopatii, żeby w przyszłości nie mieć nawrotów bólu i choroby.

Wpis gościnny dodany przez rehabilitantów z Fizjoarena.pl